2024年5月9日木曜日

英語で浜中紹介

R5年度3学期に、2年生が英語の授業で、「英語で浜中を紹介してブログに載せよう」という活動に、グループで取り組みました。そのなかから、ひとつ紹介します。*小さなミスは修正しています。 

*****************************************

Our school has various school events. One of them is the Harmony Festival (H.F) . H.F is a chorus contest. In H.F, each class sings in front of all the students.  Each class practices singing before the performance.  Our class sang “大切なもの“ as a trio: soprano, alto and bass.  It was very difficult to sing the song.  We talked a lot about how to sing the song.  We were nervous before the performance.  But we could grow together through this event.  H.F is a very wonderful school event.

小浜中学校には様々な行事があります。その中の一つがハーモニーフェスタで、合唱コンクールのことです。本番までに各クラスで練習し、全校の前で歌います。私たちのクラスは「大切なもの」を、ソプラノ、アルト、バスの三部合唱で歌いました。歌うのがとても難しく、クラス内でたくさん話し合いをしました。本番前は緊張しましたが、この行事を通して成長することができました。ハーモニーフェスタは素晴らしい行事です。

****************************************

学校生活を通し、母校を誇りに思う気持ちとともに、世界に向けて情報発信できる力が育ってくれることを願っています。